fredag 18. mars 2011

Invitasjon til å presentere blandingshunden din i vårt uoffisielle "register"

Hei, jeg er en dame som er eier av en hund som faller utenfor enhver standard. Den er blanding av "hummer og kanari", men om den ikke er 100 % rasehund eller 100 % standard så er den ihvertfall 110% seg selv. Og selv om mange kanskje ikke syns at en blandingshund er bra nok eller fin nok, så er vi mange som syns at vår firbente venn er mer enn god nok for oss selv om den ikke er av "edel " avstamning.

Våre pelskledde venner har ikke stamtavle og kan ikke presses inn i en standard og dermed kan du ikke kjøpe en hundebok og finne bilder av en "puddelsnachs" -puddel,schnauzer og dachs-. Det finnes vel egentlig ikke to blandingshunder som tilhører samme "rase" heller...

Jeg syns det kunne være gøy å se hvor mange forskjellige utgaver av disse hundene vi kunne klare å samle på ett sted. Ett slags register for oss som ikke er helt standard...

Jeg håper derfor du kan tenke deg å presentere din helt unike rasehund her på bloggen så nøyaktig som du kan med alt fra hvilke raser den er blanding av til vekt og høyde og kanskje også hva slags rase du tror den har arvet sine karaktertrekk fra, både indre og ytre. Skriv gjerne også hvordan den kom i hus. Og så må du selvsagt legge ved et bilde av vidunderet.

Blir du med? Jeg håper det! I såfall kan du sende presentasjonen sammen med bilde av den firbente til blandingshund@gmail.com. Skriv det sånn du ønsker at det skal bli lagt ut på bloggen slik at det bare er å klippe og lime. Når det gjelder underskrift under presentasjonen kan du velge om du vil skrive under med navn, nick eller om du vil være anonym. Du kan også legge inn link til din egen blogg hvis du har. Jeg legger ut innlegg så snart de kommer inn til meg.


Har du venner eller kjente med blandingshund? Tips dem om bloggen og så håper jeg vi blir så mange som mulig her inne. Velkommen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar