lørdag 19. mars 2011

Nikita



Denne siden blir nok bra. Gleder meg til å se mange forskjellige Blandingshunder:)
Kan fortelle litt om min :)


Navn: Nikita
Kallenavn: Kita
Født: 07.06.02
Rase: Blanding av : 75% Border Collie 25% Schæfer :)
Farge: Svart,hvit,brun,orange,grå :) Schæfer farger ( Men finnes også sånn farge til Border Collie)
Høyde: 50cm ( skulderhøyde)
Vekt: 23 kg


Nikita kom til meg når hun var 8 uker gammel. Jeg skulle egentlig bare passe henne for en dag. Men så sier han som eier henne at han måtte gi henne fra seg.
Så derfor så klarte jeg ikke si Nei til å ta henne til meg. Hun var så utrolig herlig som valp :)
Hun var jo 8 uker å allerede kunne hun sitt,dekk,bli,gi labb, og hørte på navnet sitt. :) Var ganske bra syntes jeg..

Nikita er en UTROLIG lettlært hund, lærer kjæmpe fort. Hun syntes det er veldig gøy å lære triks. Så hun kan vel nesten 20 triks nåå :)
Eller så har vi gått lydighets konkurranse . Det varte ikke så lenge, siden kita syntes ikke det var så morro etter en stund. Så da hoppet vi over på agility. Det Elsker hun. Har konkurrert noen ganger nå, å hun er kjæmpe flink :) Hun har også gjetet sau , var veldig morro , hun hadde Border Collie Stilen inne :)
Hun er en utrolig snill hund, som elsker alle folk & dyr, og bjeffer/uler alltid når hun er glad å ser noen hun kjenner:) Såå ELSKER hun kos, hun kan sitte mange timer å få kos:)

Hun har schæfer fargene ( men så finnes disse fargene på Border collie også, bare ikke så vanlig i Norge). Det er egentlig det eneste hun har fra schæferen. Ellers er hun klin lik en Border Collie. I stilen og det indre :) hehe.. 

Familien:
Moren heter Missy og er en Ren Border Collie . Mens faren heter Erling er blanding av Border Collie & Schæferhund.. Det var 6 søsken i kullet til Nikita. Ingen som var lik henne. Alle andre var svarte og hvite og litt grå... Så siden Nikita skilte seg ut fra de andre og hadde masse farger, så ble hun kalt for Trico :)

Er kjæmpe glad for at jeg fikk henne, vi har hatt mange flotte år:) 
Det ene Bilde er Nikita som valp 8 uker gammel. Og det andre er ossen hun ser ut nå:)









Ta en titt på bloggen våres : www.Elisefrustol.blogg.no    -Se flere bilder av henne Og den ny valpen våres Lukas:)
MVH Elise


3 kommentarer:

Anonym sa...

For en flott hund! Morsomt at hun har mest fargene til en schæfer, selv om hun egentlig er mest border collie. Syns du har mange herlige hundebilder på bloggen din også forresten :-)

Anonym sa...

:o ! så fin hund! den er border collie med Schæfer fargene jo! så heldig du er ^^ !!

Anonym sa...

Åh! Sånn vil eg ha!!!! Den var nydelig.

Legg inn en kommentar