søndag 18. september 2011

Tinka

Jeg syns det er supert med masse fokus på blandningshunder, og vil derfor presentere min unike (De er alle unike)!


Dette er Tinka, hun er født 05.06.07, og har da bikket 4år.
Mor var renraset Schæfer, mens far er Schæfer ,Golden retriver, Labrador og Elghund – Hvor mye av hvert er uvisst.

Tinka er en lydig og kjærlig hund. Hun kom til meg da hun akkurat var fylt 1år, da forrige eier ikke kunne ha henne lenger pga utdanning.Jeg har kjent henne fra hun var valp, og derfor var ikke tenketiden lang da jeg fikk tilbudet.Hun var minstemann og sistemann av et kull på 10 spesielle valper – alle forskjellige.

Hun har en enorm fokus på å meg som matmor, og min samboer. Hun fremstår som utrolig omsorgsfull og er veldig trøstende og kjærlig på tunge dager.
Tinka er veldig lærevillig, og kommandoen "rull rundt" tok hun på en liten halvtime. Hjernetrimspill med pølsebiter er supermorsomt, men ingen enorm utfordring.

Ingenting gjør Tinka gladere enn en tur i skogen, i gjørma og vanndammene går det i en ekstrem fart så spruten står etter pinner og leker. Fotball er favoritten, men er ikke den tilstedet leker hun med alt annet.

Da matmor ble tante for første gang fikk Tinka et ordnentlig forhold til en baby. Lille Mathilde har vokst opp sammen med Tinka, og Tinka viser en enorm omsorg for babyer. Må snuse og kikke i alle barnevogner. Nå som den ene tanteungen har blitt til tre, og de ikke er babyer lenger har Tinka lært seg å kjenne dem – og er fortsatt flink og omsorgsfull ovenfor dem.

Etter alt det positive må jeg jo dra frem litt negativt, selv om det blekner i forhold til alt det positive.Tinka har angst for å være innestengt aleine i huset, så hun elsker hundegården – og bilen er også ganske grom på kjølige dager.
Hun er litt skeptisk til store hunder, og viser seg litt agressiv mot noen tilfeller av dem – men dette er som regel kun når hun er i bånd.Er hun løs er det lettere for henne :)


Takk for at jeg fikk skryte av min kjære firbeinte til dere :)

Suzanne!

2 kommentarer:

A Foreigner in Italy sa...

Dette ser ut som en oppvakt liten frøken!

Anonym sa...

Utrolig fin pels og farge på henne. Og det øverste bildet var jo bare helt herlig.

Legg inn en kommentar